Als bedrijf willen we onze klanten helpen bij het slim inrichten van hun business. En wel op een manier die al die klanten het beste past. Daarom zijn we nu alweer enige tijd bezig met het aanbieden van onze diensten en producten op een meer flexibele manier. Welkom in de wereld van altijd aanwezige location intelligence! Leuk, denk je misschien, maar wat bedoel je hier nu precies mee? Nou dit. In het verleden werkte het zo: we bouwden een systeem speciaal voor je bedrijf of we leverden x licenties van software die we elders inkochten. We regelden per keer licenties om data van andere leveranciers te gebruiken en bouwden steeds nieuwe datasets. Eens in de zoveel jaar volgde er een update om de oplossing te verbeteren of uit te breiden. Dat werkte altijd goed. Werkte. Want tegenwoordig verandert de wereld waarin jij en ik werken, steeds sneller.
Location intelligence als water uit de kraan
Pas geleden stond Volvo op een autobeurs. Zonder auto. Hun boodschap: wij geloven in een toekomst van mobiliteit als dienst. Volvo ziet meer in het bieden van vervoersoplossingen, dan per se het verkopen van veel auto’s. Het sluit aan bij Geodans filosofie: location intelligence uit de kraan is de toekomst! Niels Bourgonjen, Business Manager Location Intelligence bij Geodan, legt uit.