Case Geodanmaps ABN AMRO Wat Is Jouw Verhaal

Ondersteuning bij klantgroep- en klantspreidingsanalyses

ABN AMRO is sinds 2015 enthousiast gebruiker van GeodanMaps. De GeodanMaps viewer wordt door ABN AMRO door de afdeling marketing en door de afdeling strategie gebruikt.

Oplossing

Marketingacties

GeodanMaps geeft ABN AMRO inzichten die zij anders niet of niet zo efficiënt kan krijgen. Op marketing gebied wordt de viewer ingezet om inzicht te geven in de klantspreiding ten opzichte van de markt. Daarnaast wordt het gebruikt voor het visualiseren van een klantgroep die op basis van kenmerken is geselecteerd en vergeleken wordt met de markt. Door de visualisatie krijgt ABN AMRO goed inzicht op basis waarvan de selectie of analyse kan worden aangepast.

Marktgebieden

Binnen de afdeling ‘Strategie’ wordt de GeodanMaps viewer gebruikt om de omgeving van een marktgebied inzichtelijk te maken. De ABN AMRO kantoren en gebiedsgrenzen worden gecombineerd met woonlocaties van klanten en locaties van de concurrentie. Door deze gegevens te combineren met andere data, zoals socio-economische data, ontstaat een heel duidelijk beeld. Dit beeld wordt op het hoofdkantoor van ABN AMRO gebruikt en in gesprekken met de directeuren van marktgebieden.

Resultaat

De oplossing in GeodanMaps biedt voordelen aan het hoofdkantoor van ABN AMRO:

  • In één oogopslag inzicht in de situatie
  • Als ondersteuning bij klantgroep- en klantspreidingsanalyses en marketingacties
  • Efficiënte besluitvorming