Klant van de klant centraal
“Technologie kan je leven verbeteren en zoveel gemakkelijker maken. Daar ben ik echt van overtuigd. En met location intelligence als basis, werken we daar bij Geodan dagelijks aan. Onze ICT-oplossingen maken het werk van onze klanten gemakkelijker. Of eigenlijk dat van de klant van de klant. Want in het ontwikkelproces staat de eindgebruiker centraal. En bekijk je die eindgebruiker vanuit mijn vakgebied, dan gelden er drie belangrijke pijlers waaraan elk ontwerp moet voldoen: nuttig, gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk. Als UX’ers geven we die eindgebruiker een stem in het ontwikkelingsproces. En dat begint altijd bij het gebruikersonderzoek en vragen als: Wie gaat deze toepassing gebruiken, hoe gaan ze hem gebruiken en in welke situatie?
UX-design is een steeds belangrijker onderdeel in het ontwikkelproces. En dat zorgt ervoor dat een oplossing niet alleen innovatief en technisch voldoet aan de standaard, maar ook prettig is in gebruik. Voor een tevreden gebruiker moet een applicatie net zo intuïtief zijn als de apps op onze smartphones. En daar kan ik echt iets in betekenen.”